Klasa Laser - Siła Ciągu I Opór Wzdłużny a VMG
Waga ciała ma kluczowe znaczenie dla wzdłużnego trymowania lasera. Wpływ, na takie trymowanie, ma oczywiście odpowiednie przesuwanie ciała do przodu i tyłu łodzi, zależnie od kursu i siły wiatru. Dla kazdego miejsca żeglugi i siły wiatru, istnieje optymalna pozycja wpływająca na trymowanie lasera.
- Na słabszych wiatrach istotne jest, aby siedzieć blisko dziobu lasera, co skutkuje uniesieniem rufy nad wodą.
- Przy silnych wiatrach istotne, aby utrzymywać kadłub lasera jak najdłużej na szczycie fali i gdy złapiemy ślizg siedzieć z tyłu, aby unieść dziób łodzi i unikać jego zanurzania.
Jeśli laser utrzymywany jest płasko i stabilnie, to przepływ powietrza na żaglu i wody na mieczu oraz sterze, również pozostaje płynny, Gdy łódź zaczyna skręcać i kołysać się, wówczas przepływ powietrza i wody jest zaburzany, a tym samym tracimy ciąg, zwiększamy opór i zwalniamy.
VMG - Velocity Made Good (Dobra Prędkość), to termin który określa taką prędkość, która sprawia, że laser porusza się najszybciej i stawia najmniejszy opór, przy płynięciu w kierunku znaku, w szczególności pod wiatr.