Klasa Laser Kai, Regaty Lasera, Kalendarz Lasera, Wyniki Regat Lasera, Zawodnicy lasera, Zawodniczki lasera
Menu

klasa laser kai white logo min

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

 

Klasa Laser Standard

 

laserstandard boatKlasa Laser Standard jest wersją zaprojektowaną z myślą o zawodnikach bardziej zaawansowanych i silniejszych niż w  Klasie Laser Radial, bądź Klasie Laser 4.7.

Wersja Standard jest oficjalną klasą męską. Laser w tej wersji jest nalbliższy pierwotnemu projektowi łodzi Bruce'a Kirby. Żagiel Standarda jest największy, dlatego na tej łódce każdy zawodnik, bez względu na wagę, może z powodzeniem żeglować przy słabym wietrze, ale w miarę jak rośnie wiatr, wymagana jest większa waga i siła.

Najlepsi zawodnicy, w klasie Laser Standard, to zawodnicy o dużym wzroście (ponad 180 cm) oraz wadze ponad 80 kilo. Oczywiście nie oznacza to, że  osoby o mniej znaczącym wzroście czy wadze nie dają sobie rady z klasą standard.

 

Klasa Laser W Wersji Standard

długość
4.20 m
szerokość
1.39 m
zanurzenie
0.80 m
powierzchnia żagla 7.06 m²
waga kadłuba 58.97 kg
max. osób 1-2
poziom trudności
początkujący - expert
poziom regat klubowe - międzynarodowe
optymalna waga >=80 kg
transport na dachu samochodu

 

Klasa Laser

Od 1971, po targach żeglarskich łódka znana jest pod nazwą i symbolem Lasera i od tamtej pory trwa zdobywanie świata żeglarskiego przez tę klasę. W 1996 roku, klasa laser, w swojej pierwszej wersji, dzisiaj znanej jako Klasa Laser Standard, została olimpijską klasą męską, w żeglarstwie. W 2008, klasa laser ze zmniejszonym żaglem, znana jako Klasa Laser Radial, została oficjalną klasą olimpijską dla kobiet. Obie wersje mają powierzchnię żagla większą od  Klasy Laser 4.7, dlatego właśnie laser, w tej wersji wykorzystywany jest dla żeglarzy rozpoczynających pływanie, jak i przez Masters'ów (żeglarze powyżej 35 roku życia).

Klasa Laser i jej kadłub, w każdej wersji są ze sobą identyczne, ze względu na ścisłe przepisy klasowe, które mają zapewnić żeglarzom czyste współzawodnictwo. Celem tak restrykcyjnych przepisów, które zabraniają modyfikacji klasy laser, jest wynagradzanie dobrego przygotowania fizycznego, umiejętności trymu żagla oraz wypracowanej techniki żeglowania, a nie dobór specjalistycznego i drogiego sprzętu.

Klasa Laser

w dowolnej wersji, używa tego samego kadłuba i takielunku, a jedyne co należy zmienić to kolumna masztu oraz żagiel.

Istnieją jeszcze inne odmiany Lasera, ale o nich więcej na stronie http://brucekirbymarine.org

 Zobacz proces powstawania lasera tutaj vid logo

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Klasa Laser 4.7

 

laser47 boatjest wyborem zawodników młodszych, którzy przesiadają się z Optymista, a także oficjalną klasą mastersów. Nazwa i definicja klasy laser 4.7,  wynika z rozmiaru żagla, który jest o 35% mniejszy, od żagla stosowanego w laserze standard i ma rozmiar 4.7 m². Dodatkową cechą łódki, w wersji 4.7, jest krótsza, lekko zakrzywiona kolumna masztu.

 Na Laserze 4.7, można ścigać się w każdych warunkach, wystarczy trochę ponad 40 kilogramów wagi, a niewielki wzorst, nie jest przeszkodą. Ze względu na rozmiary żagla, siła oraz waga wymagane, wobec zawodnika klasy laser 4.7, są mniejsze, dlatego jest dużo łatwiej zapanować nad łódką, w tej wersji.

Oficjalnie, klasa laser w wersji 4.7, wykorzystywana jest do ścigania, (w ramach regat rankingowych PZŻ i PSKL) do 18 roku życia, a od 2017 do 16 roku, lub po ukończeniu 70.

   W Polsce, dla młodych zawodników żeglujących na laserze 4.7, co roku rozgrywana jest Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży, w kategoriach U16 i U18, zarówno dla dziewcząt, jak i chłopców.

Parametry techniczne klasy laser w wersji 4.7

długość
4.20 m
szerokość
1.39 m
zanurzenie
0.80 m
powierzchnia żagla 4.70 m²
waga kadłuba 58.97 kg
max. osób 1-2
poziom trudności
początkujący - expert
poziom regat klubowe - międzynarodowe
optymalna waga 45/54 kg
transport na dachu samochodu

 

Klasa Laser

Od 1971, po targach żeglarskich łódka znana jest pod nazwą i symbolem Lasera i od tamtej pory trwa zdobywanie świata żeglarskiego przez tę klasę. W 1996 roku, klasa laser, w swojej pierwszej wersji, dzisiaj znanej jako Klasa Laser Standard, została olimpijską klasą męską, w żeglarstwie. W 2008, klasa laser ze zmniejszonym żaglem, znana jako Klasa Laser Radial, została oficjalną klasą olimpijską dla kobiet. Obie wersje mają powierzchnię żagla większą od  Klasy Laser 4.7, dlatego właśnie laser, w tej wersji wykorzystywany jest dla żeglarzy rozpoczynających pływanie, jak i przez Masters'ów (żeglarze powyżej 35 roku życia).

 

Klasa Laser i jej kadłub, w każdej wersji są ze sobą identyczne, ze względu na ścisłe przepisy klasowe, które mają zapewnić żeglarzom czyste współzawodnictwo. Celem tak restrykcyjnych przepisów, które zabraniają modyfikacji klasy laser, jest wynagradzanie dobrego przygotowania fizycznego, umiejętności trymu żagla oraz wypracowanej techniki żeglowania, a nie dobór specjalistycznego i drogiego sprzętu.

Klasa Laser

w dowolnej wersji, używa tego samego kadłuba i takielunku, a jedyne co należy zmienić to kolumna masztu oraz żagiel.

Istnieją jeszcze inne odmiany Lasera, ale o nich więcej na stronie http://brucekirbymarine.org

 Zobacz proces powstawania lasera tutaj vid logo

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

 

Klasa Laser Radial

laserradial boatKlasa Laser Radial , jest wersją zaprojektowaną z myślą o zawodnikach bardziej zaawansowanych i silniejszych niż w klasie Laser 4.7. Laser Radial jest oficjalną klasą kobiecą  (Laser Standard - męską), ale nie oznacza to, że nie są organizowane zawody dla mężczyzn.

Klasa laser, w wersji radial wykorzystuje nieco krótszą i elastyczniejszą kolumnę masztu niż Standard, ale także, jak w laserze standard, kolumna jest już bez zakrzywienia charakterystycznego dla lasera 4.7. Żagiel Radiala jest zmniejszony o 19% , w stosunku do Standarda, dzięki czemu stanowi jedną z najbardziej uniwersalnych klas regatowych (mężczyzn i kobiet), dla żeglarzy o różnych umiejętnościach.

Optymalne warunki dla sternika klasy laser radial,  to około 60 kilogramów wagi, ale nie oznacza to, że zawodnicy z inną wagą są pozbawieni szansy na sukces. Klasa Laser Radial jest oficjalną klasą olimpijską kobiet, ale jest również chętnie wybierana przez zawodników, w kategoriach Masters, którzy nie maja warunków fizycznych umożliwiających ściganie się na Laserze Standard. Klasa Laser Radial wykorzystywana jest także jako juniorska klasa męska.

Klasa Laser W Wersji Radial

długość
4.20 m
szerokość
1.39 m
zanurzenie
0.80 m
powierzchnia żagla 5.76 m²
waga kadłuba 58.97 kg
max. osób 1-2
poziom trudności
początkujący - expert
poziom regat klubowe - międzynarodowe
optymalna waga 55/72 kg
transport na dachu samochodu

 

Klasa Laser

Od 1971, po targach żeglarskich łódka znana jest pod nazwą i symbolem Lasera i od tamtej pory trwa zdobywanie świata żeglarskiego przez tę klasę. W 1996 roku, klasa laser, w swojej pierwszej wersji, dzisiaj znanej jako Klasa Laser Standard, została olimpijską klasą męską, w żeglarstwie. W 2008, klasa laser ze zmniejszonym żaglem, znana jako Klasa Laser Radial, została oficjalną klasą olimpijską dla kobiet. Obie wersje mają powierzchnię żagla większą od  Klasy Laser 4.7, dlatego właśnie laser, w tej wersji wykorzystywany jest dla żeglarzy rozpoczynających pływanie, jak i przez Masters'ów (żeglarze powyżej 35 roku życia).

Klasa Laser i jej kadłub, w każdej wersji są ze sobą identyczne, ze względu na ścisłe przepisy klasowe, które mają zapewnić żeglarzom czyste współzawodnictwo. Celem tak restrykcyjnych przepisów, które zabraniają modyfikacji klasy laser, jest wynagradzanie dobrego przygotowania fizycznego, umiejętności trymu żagla oraz wypracowanej techniki żeglowania, a nie dobór specjalistycznego i drogiego sprzętu.

Klasa Laser

w dowolnej wersji, używa tego samego kadłuba i takielunku, a jedyne co należy zmienić to kolumna masztu oraz żagiel.

Istnieją jeszcze inne odmiany Lasera, ale o nich więcej na stronie http://brucekirbymarine.org

 Zobacz proces powstawania lasera tutaj vid logo

 

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

laserlogo

Klasa Laser I Historia Powstania

 

Historia Klasy Laser zaczęła sie od telefonicznej rozmowy między dwoma kanadyjczykami Bruce KirbyBruce'a Kirby'ego Ian'a Bruce'a, IainBrucesmallktórzy dyskutowali o tym jak dobrze byłoby mieć jednoosobową łodkę, do szybkiego spakowania na dach samochodu, a potem łatwego przygotowania do żeglowania. Ian Bruce opisał i zdefiniował parametry, a Bruce Kirby naszkicowal wówczas pierwszy plan łodzi, ale zrealizował go dopiero, w 1970 roku, gdy magazyn "One Design and Offshore Yachtsman" organizował regaty dla łodzi o cenie poniżej 1000$, pod nazwą "America's Teacup".

 

Klasa Laser I Sport

laser sketch

Po kilku modyfikacjach żagla, Laser z łatwością wygral swoją grupę w tych regatach, a właściwie "Weekender", bo taktgif na początku nazywała się ta klasa, a na żaglu miała znak TGIF (skrót od "Thank God it's Friday" - "Dzięki Bogu Już Piątek"). Dopiero od 1971, po targach żeglarskich łodka znana jest pod nazwą i symbolem Lasera i od tamtej pory trwa zdobywanie świata żeglarskiego przez tę klasę.

W 1996 roku, klasa laser, w swojej pierwszej wersji, dzisiaj znanej jako Laser Standard, została olimpijską klasą męską, w żeglarstwie, a wersja ze zmniejszonym żaglem, zwana Laser Radial, od 2008 - klasą kobiecą. Istnieje jeszcze jedna wersja Lasera, zwana Laser 4.7, która przygotowana jest dla żeglarzy rozpoczynających pływanie, w tej klasie oraz jest klasą dla Masters'ów (żeglarze powyżej 35 roku życia).

Klasa Laser W Rywalizacji

kirby winKażdy laser na świecie jest taki sam, ze względu na ścisłe przepisy klasowe, które mają zapewnić żeglarzom czyste współzawodnictwo. Celem tak restrykcyjnych przepisów, które zabraniają modyfikacji jest wynagradzanie dobrego przygotowania fizycznego, umiejętności trymu żagla oraz wypracowanej techniki żeglowania a nie dobór specjalistycznego i drogiego sprzętu. W praktyce, każda z wersji lasera, używa tego samego kadłuba łódki i takielunku, a jedyne co należy zmienić to kolumna masztu oraz żagiel.

Klasa Laser I Jej Odmiany

Klasa Laser 4.7

laser47 boatjest wyborem zawodników młodszych, którzy przesiadają się z Optymista, a także oficjalną klasą mastersów. Nazwa i definicja klasy laser 4.7,  wynika z rozmiaru żagla, który jest o 35% mniejszy, od żagla stosowanego w laserze standard i ma rozmiar 4.7 m².

 

 

 Klasa Laser Radial

laserradial boat jest wersją zaprojektowaną z myślą o zawodnikach bardziej zaawansowanych i silniejszych niż w klasie Laser 4.7. Laser Radial jest oficjalną klasą kobiecą na igrzyskach olimpijskich. Klasa laser, w wersji radial wykorzystuje nieco krótszą i elastyczniejszą kolumnę masztu niż Standard, ale także, jak w laserze standard, kolumna jest już bez zakrzywienia charakterystycznego dla lasera 4.7. Żagiel Radiala jest zmniejszony o 19% , w stosunku do Standarda,

 

 

 Klasa Laser Standard

laserstandard boatjest wersją zaprojektowaną z myślą o zawodnikach bardziej zaawansowanych i silniejszych niż w  Klasie Laser Radial, bądź Klasie Laser 4.7. Wersja Standard jest oficjalną klasą męską na igrzyskach olimpijskich.Żagiel Standarda jest największy, dlatego na tej łódce każdy zawodnik, bez względu na wagę, może z powodzeniem żeglować przy słabym wietrze, ale w miarę jak rośnie wiatr, wymagana jest większa waga i siła.

Istnieją jeszcze inne odmiany Lasera, ale o nich więcej na stronie http://brucekirbymarine.org

 

 

Zobacz proces powstawania lasera tutaj vid logo

Klasa Laser - Podstawowe Informacje O Laserze

Artykuły opisujące podstawowe elementy, konieczne do żeglowania laserem

Klasa Laser - Elementy Kontroli Żagla

Artykuły opisujące podstawowe elementy pozwalające sterować laserem

Klasa Laser - Podstawowe Manewry

Artykuły opisujące podstawowe manewry pozwalające żeglować laserem

Klasa Laser - Manewry Laserem W Regatach

Artykuły opisujące konieczne manewry, wykonywane laserem podczas regat