Klasa Laser Standard
Klasa Laser Standard jest wersją zaprojektowaną z myślą o zawodnikach bardziej zaawansowanych i silniejszych niż w Klasie Laser Radial, bądź Klasie Laser 4.7.
Wersja Standard jest oficjalną klasą męską. Laser w tej wersji jest nalbliższy pierwotnemu projektowi łodzi Bruce'a Kirby. Żagiel Standarda jest największy, dlatego na tej łódce każdy zawodnik, bez względu na wagę, może z powodzeniem żeglować przy słabym wietrze, ale w miarę jak rośnie wiatr, wymagana jest większa waga i siła.
Najlepsi zawodnicy, w klasie Laser Standard, to zawodnicy o dużym wzroście (ponad 180 cm) oraz wadze ponad 80 kilo. Oczywiście nie oznacza to, że osoby o mniej znaczącym wzroście czy wadze nie dają sobie rady z klasą standard.
Klasa Laser W Wersji Standard
długość |
4.20 m | |
szerokość |
1.39 m | |
zanurzenie |
0.80 m | |
powierzchnia żagla | 7.06 m² | |
waga kadłuba | 58.97 kg | |
max. osób | 1-2 | |
poziom trudności |
początkujący - expert | |
poziom regat | klubowe - międzynarodowe | |
optymalna waga | >=80 kg | |
transport | na dachu samochodu |
Klasa Laser
Od 1971, po targach żeglarskich łódka znana jest pod nazwą i symbolem Lasera i od tamtej pory trwa zdobywanie świata żeglarskiego przez tę klasę. W 1996 roku, klasa laser, w swojej pierwszej wersji, dzisiaj znanej jako Klasa Laser Standard, została olimpijską klasą męską, w żeglarstwie. W 2008, klasa laser ze zmniejszonym żaglem, znana jako Klasa Laser Radial, została oficjalną klasą olimpijską dla kobiet. Obie wersje mają powierzchnię żagla większą od Klasy Laser 4.7, dlatego właśnie laser, w tej wersji wykorzystywany jest dla żeglarzy rozpoczynających pływanie, jak i przez Masters'ów (żeglarze powyżej 35 roku życia).
Klasa Laser i jej kadłub, w każdej wersji są ze sobą identyczne, ze względu na ścisłe przepisy klasowe, które mają zapewnić żeglarzom czyste współzawodnictwo. Celem tak restrykcyjnych przepisów, które zabraniają modyfikacji klasy laser, jest wynagradzanie dobrego przygotowania fizycznego, umiejętności trymu żagla oraz wypracowanej techniki żeglowania, a nie dobór specjalistycznego i drogiego sprzętu.
Klasa Laser
w dowolnej wersji, używa tego samego kadłuba i takielunku, a jedyne co należy zmienić to kolumna masztu oraz żagiel.
Istnieją jeszcze inne odmiany Lasera, ale o nich więcej na stronie http://brucekirbymarine.org