Klasa Laser - Trójkąt (Traveller)
Przy kursach pod wiatr trójkąt kontroluje kąt natarcia żagla. Trójkąt powinien być na tyle ciasny, aby utrzymywać bloki szotów, w narożniku rufy, podczas ich wybierania.
- Gdy trójkąt jest zbyt mocno zaciągnięty, to nacisk na rumpel, utrzymuje go, w pozycji prostej i jednocześnie utrudnia wyczucie naporu na płetwę sterową (siłę z jaką powinniśmy działać na ster).
- Jeśli trójkąt jest zbyt luźny, to pozwala na unoszenie bloków do góry i ich przesunięcie bliżej osi łodzi, co skutkuje zmniejszeniem kąta przy wybieraniu szotów i zmniejszeniem efektywności liku zewnętrznego. Przy luźnym trójkącie jest możliwy większy skręt liku wolnego, tym samym wywołujący opór/ciąg wsteczny.
Generalna zasada jest taka, że trójkąt powinien być naciągnięty ciasno, ponieważ rzadko wymaga regulacji, a jedynie przy bardzo słabych wiatrach może zostać poluzowany.