Klasa Laser - Karne Obroty
W trakcie wyścigu zdarzają się sytuacje, że będziemy musieli wykonać karę 360 (jednego obrotu) lub 720 stopni (dwóch obrotów), dlatego dobrze jest przetrenować te elementy na laserze. W szczególności, gdy mamy kombinację zwrotów przez sztag i rufę przy karze 720. Istotne dla wykonywania kary jest miejsce, czyli odcinek trasy, z konkretnym rodzajem wiatru. Ćwiczenie kary 720 istotne jest, ze względu na wejście w kombinację zwrotów, poniewać jest ono całkowicie inne niż w przypadku wykonywania pojedynczych zwrotów.
Jeżeli jesteśmy na odcinku trasy nawietrznym, to kluczowe jest zminimalizowanie strat przy ustawieniu w dół wiatru, dlatego zwroty laserem przez rufę powinny być wykonywane najszybciej jak to tylko możliwe, natomiast czas na zwrot przez sztag, może być większy. W przypadku odcinków zawietrznych zwroty laserem wykonujemy, w odwrotnej dynamice