Klasa Laser Kai, Regaty Lasera, Kalendarz Lasera, Wyniki Regat Lasera, Zawodnicy lasera, Zawodniczki lasera
Menu

Klasa Laser Kai White Logo Min

Klasa Laser - Siła Ciągu I Opór Wzdłużny a VMG

   Waga ciała ma kluczowe znaczenie dla wzdłużnego trymowania lasera. Wpływ, na takie trymowanie, ma oczywiście odpowiednie przesuwanie ciała do przodu i tyłu łodzi, zależnie od kursu i siły wiatru. Dla kazdego miejsca żeglugi i siły wiatru, istnieje optymalna pozycja wpływająca na trymowanie lasera.

  • Na słabszych wiatrach istotne jest, aby siedzieć blisko dziobu lasera, co skutkuje uniesieniem rufy nad wodą.
  • Przy silnych wiatrach istotne, aby utrzymywać kadłub lasera jak najdłużej na szczycie fali i gdy złapiemy ślizg siedzieć z tyłu, aby unieść dziób łodzi i unikać jego zanurzania.

Jeśli laser utrzymywany jest płasko i stabilnie, to przepływ powietrza na żaglu i wody na mieczu oraz sterze, również pozostaje płynny, Gdy łódź zaczyna skręcać i kołysać się, wówczas przepływ powietrza i wody jest zaburzany, a tym samym tracimy ciąg, zwiększamy opór i zwalniamy.

VMG - Velocity Made Good (Dobra Prędkość), to termin który określa taką prędkość, która sprawia, że laser porusza się najszybciej i stawia najmniejszy opór, przy płynięciu w kierunku znaku, w szczególności pod wiatr.